Acest curs intensiv va va oferi suficiente ocazii sa invatati tehnici noi de miscare si abilitati de CI pentru a le integra apoi in improvizatia de dans.
Contact Improvisation e un instrument nemaipomenit pentru atat pentru a va imbunatati tehnica de miscare cat si pentru a va cunoaste profund corpul experimentand direct dinamica lui in dans. Sa plonjezi intr-un dans CI poate fi o distractie si o hrana sufleteasca in acelasi timp – dar e de asemenea usor sa fii coplesit de toate impresiile care vin si din interior si din exterior. Pentru a putea profita cu adevarat de acest tip de practica, e nevoie sa te conectezi prin simtire si miscare intai cu tine insuti, apoi cu propriul centru si cu propriul corp. Conectarea cu propriul centru te va ajuta sa folosesti podeaua, spatiul si chiar partenerul pentru a deveni si mai conectat cu tine insuti de la un moment la altul. Concentrarea atentiei pe comunicare, gravitatie si elan in timp ce improvizezi cu un partener e o modalitate de a impartasi cu acesta mai mult decat fizicalitate si de a da dansului o forma care te reprezinta. E vorba despre a mentine aspectul de solo chiar si in interiorul unui duet, despre a gasi un echilibru intre a te abandona si a conduce activ propriul dans. Nu in ultimul rand, orice dans se intampla in spatiu si timp. Valorizand aceasta realitate si jucandu-te cu ea, vei adauga dansului tau aspecte compozitionale care sunt utile nu numai pentru a mentine creativ spatiul de jam dar si pentru a face din si CI o munca performativa.
Adrian Russi e profesor de CI, performer si terapeut specializat in Terapie Craniosacrala. Locuieste in Elvetia si calatoreste in intreaga Europa pentru a preda si a performa Improvizatie Libera si CI. Dupa studiile de arta de la Freiburg (Germania) si-a continuat educatia cu o multitudine de profesori printre care Steve Paxton, Nancy Stark Smith si Nita Little. In predare, se concentreaza pe aspectele tehnice ale miscarii precum si pe chestiuni care tin de perceptie si pe creativitatea care izvoraste dintr-un anumit tip de constientizare a corpului. Pentru el, placerea jocului si o dedicare profunda sunt baza de la care poti obtine cel mai mult in CI. Pe langa acestea, stilul lui de predare este influentat si de studiul a diferite arte martiale si a tehnicii craniosacrale precum si de propriile cercetari (printre altele, pe tema fasciilor musculare).
Ca performer, lucreaza cu multi artitti internationali iar spectacolele sale sunt bazate in primul rand pe Improvizatie Libera care include elemente de CI, dans, teatru-dans, voce si muzica live.
www.adrianrussi.com
In acest master class elementele de tehnica de C.I. si cele de dans contemporan se vor amesteca si vor crea un dialog precum doi parteneri intr-un duet. Focusul mintii si relaxarea corpului specifice dansului contemporan ne vor ajuta sa ne intelegem mai bine corpul si sa intram in contact cu un partener intr-un mod relaxat, vesel si constient. Ne vom intari corpul din punct de vedere muscular si totodata vom invata sa ne canalizam energia din interior inspre partener. Toate acestea ne vor crea incredere in propriul corp ceea ce se va simti in felul in care dansam cu partenerii nostri.
Totodata interactiunea in pereche si cercetarea asupra miscarii specifice dansului contemporan vor deveni mai profunde si mai eficiente prin: canalizarea atentiei pe exterior, oferirea de suport partenerului, lucrul cu greutatea, capacitatea de a simti centrul de greutate al partenerului si concomitent cu aceasta, capacitatea de control si directionare a miscarii.
Deasemenea vom include elemente si principii cu care lucram noi, precum:
Nu in ultimul rand, dupa toate aceste exercitii intensive, vom avea grija sa ne si jucam, sa radem si sa nu uitam ca dansam!
Contact improvisation este o forma de dans prin care se deschid oportunitati surprinzatoare si prin care se creeaza un dialog ce are loc pe mai multe niveluri. Acest dialog poate avea loc cu un alt partener, cu spatiul dn jurul tau sau chiar cu tine insuti. C.I. incorporeaza diverse manifestari corporale precum si un amestec de stari mentale si emotionale si elemente ce tin de memoria personala.
Lucrand constient cu legile fizicii si introducand treptat elementele de baza ale C.I., vom descoperi cum atingerea, focusul pe respiratie si constientizarea corpului ne vor imbogati si vor transforma dialogul cu partenerul nostru. Vom observa cum prin simplitate si usurinta dansul nostru va prinde cea mai potrivita forma atat din punct de vedere fizic cat si emotional.
Va invitam sa va jucati dansand si sa dansati jucandu-va!
Alexandra si Sergey si-au inceput colaborarea in 1997, in grupul de dans modern "Voices", condus de Angela Dony. Au devenit un duet in anul 2000. De atunci danseaza, improvizeaza, predau dans si coregrafiaza impreuna. Participa in proiecte internationale ca performeri si profesori.
Impreuna organizeaza proiecte si festivaluri internationale in Moldova. Pana acum au organizat 6 festivaluri internationale: "Impulse to grow" in 2000, "Traditions and modernity" in 2001, "Phenomenon of relations" si "Gender and cultural Identity in dance" in aprilie si septembrie 2003, "Interaction" in 2006, "Children and adults, points of intersection" in 2009. De asemenea faciliteaza Jam session-uri de Contact Improvisation si o serie continua de clase intensive si evenimente de dans contemporan si coregrafie in Moldova.
In prezent Alexandra si Sergey sunt coregrafii si dansatorii grupului de dans contemporan si performance "Voices" si directorii artistici ai scolii de dans contemporan "Fantezia" din Chisinau.
Tari in care au predat: Moldova, Ucraina, Belorus, Bulgaria, Israel, Estonia, Rusia, Lituania, Italia, Franta.
In cursul acestui workshop ne vom petrece timpul si ne vom implica corpurile in a trai principiile, a invata abilitatile si a explora posibilitatile oferite de contact improvisation. De asemenea, ne vom pune intrebari specifice muncii performative si vom studia ce se intampla cand dansam CI nu doar CU altii (partenerii de dans), ci, in acelasi timp, PENTRU altii (un public). Asa ca ne vom privi unii pe altii dansand CI sau dansand inspirati de CI. Vom intelege astfel mai bine ce cautam si la ce ne uitam cand privim dans. Vom intelege ce se schimba in noi atunci cand suntem priviti. Ce se schimba in corp? In tipul de concentrare? In mintea care face compozitie? Cum se schimba dansul nostru atunci cand ne inspiram din CI si cand ne concentram la calitatea atingerilor? Ne vom juca impreuna cu teme de performance si cu partituri si cu modul in care ele clarifica, satisfac sau ne provoaca interesul performativ.
Acest workshop este gandit pentru aceia care vor sa isi dezvolte abilitatea de a dansa CI precum si apetitul pentru performance. Nu e nevoie sa fii un expert nici in CI, nici in compozitie spontana, nici ca performer, dar ar trebui sa ai suficienta experienta de miscare pentru a putea intra cu sensibilitate, simt ludic, seriozitate si nebunie in incercarea de a dansa cu si pentru altcineva.
Susanne Martin este coregrafa, performer, cercetator si profesor de dans contemporan si traieste la Berlin. Isi prezinta la nivel international munca prin solo-uri sau lucrari colaborative. Practica si cercetarea ei se concentreaza pe improvizatie, contact improvisation, naratiuni ale corpului care imbatraneste, umor si ironie in dans si cercetarea prin performance. Cartea ei, Dancing Age(ing): Rethinking Age(ing) In and Through Improvisation Practice and Performance va fi publicata in Ianuarie 2017.
A acumulat un BA, un MA si un doctorat studiind la Rotterdam Dance Academy, Folkwang University Essen, Inter-University Centre for Dance Berlin, and Middlesex University London. Continua sa studieze cu colegii, prietenii, studentii… si are de gand sa continue si sa continue si sa continue…
Lucrari recente:
Acest atelier intensiv va fi despre improvizatie in contact. Prin contact vom intelege atingere fizica directa dar si alte tipuri:
Atelierul va folosi cateva idei cheie din practica mea, pentru care folosec, in mod obisnuit, termenul de „Miscare poetica”.
Aceasta practica implica, pe langa alte aspecte, aducerea atentiei la:
Intentia este sa legam cercetarea modurilor de a face miscari (CUM) cu chestionarea motivelor pentru care le facem (DE CE). Pentru a intelege mai bine ce cautam atunci cand incercam sa dam un sens miscarii. Sa devenim mai buni la a intelege miscarea partenerilor nostri de dans si, corporalizand aceasta intetegere mai bine, sa devenim improvizatori mai prolifici.
Cursul va fi interesant pentru actori, acrobati, dansatori si muzicieni precum si pentru oameni cu experienta in Contact Improvisation. Va fi de asemenea deschis incepatorilor.
„In centrul muncii mele este experienta felului in care atentia disciplinata si cercetarea ne pot conduce la un nivel profund de complexitate si mister. Ideea nu este sa explici lucrurile, cat sa le apreciezi mai profund.”
Steve Batts danseaza si preda Contact Improvisation si practici inrudite de vreo 35 de ani. El creeaza, performeaza si preda international si e in acelasi timp director artistic al Echo Echo Dance Theatre in Derry-Londonderry, Northern Ireland.
Ai vrea sa participi integral la festival, dar timpul nu iti permite?
Te gandesti cu cat drag ai fi participat la tot, chiar si la pauze, daca ai mai fi fost student, liber sa explorezi dar pe vremea aceea te-ar fi limitat resursele financiare?
Ne-am gandit si ne-am hotarat sa va punem in legatura: cei care si-ar permite biletul integral, dar nu pot participa decat partial si cei care nu isi pot permite decat partial biletul, dar ar avea tot timpul. Si ne-am spus sa va punem in legatura.
Asadar, daca ai vrea sa participi integral, dar timpul nu iti permite, poti oferi experienta integrala unui tanar pasionat de miscare.
Esti elev sau student si nu iti permiti sa platesti participarea la festival?
Scrie-ne motivele pentru care iti doresti sa participi la acest festival iar noi vom cauta pe cineva care vrea sa te ajute si poate sa plateasca in locul tau.